top of page
Zoeken

Werk aan muziek en filmeducatie met deze leuke opdracht voor de middenbouw!

Foto van schrijver: Ruurd BoumanRuurd Bouman

Muziek in de film kan een gevoel of sfeer versterken: de beelden in een scène worden nog spannender, vrolijker of romantischer.



Wat heb je nodig?

- Filmfragment: bv. via bit.ly/film-in-de-klas

- Aantal soundtracks van films die je op YouTube of Spotify kunt vinden.



  1. Laat leerlingen een filmscène horen. Speel de filmscène dus af zonder beeld, alleen met geluid. Vraag de leerlingen te bedenken wat voor soort film dit is? Wat zou er in de film gebeuren?

  2. Laat nog een keer de scène zien, maar nu met alleen beelden zonder geluid. Klopt het wat de klas dacht? Wat vinden ze nu van de scène? Vonden de leerlingen de scène de tweede keer verdrietiger/ blijer/ spannender dan de eerste keer? Waarom?

  3. Bekijk de scene nogmaals, nu met beeld en geluid. Welke versie vinden de leerlingen het leukst om naar te kijken?

  4. Laat de leerlingen nu verschillende soundtracks van films horen zonder de beelden te vertonen (bv. de Lion King, Once upon a time in the west, Aladdin, etc.) Wie herkent de film? Wat voor soort film denken de leerlingen dat bij de muziek past?

Veel plezier met deze opdracht!


Ruurd Bouman

Videograaf KennisBeeld

 
 

コメント


Kijk, leer en groei met KennisBeeld
Kijk, leer en groei met KennisBeeld

Benieuwd naar wat KennisBeeld voor uw organisatie kan betekenen?

We bespreken graag vrijblijvend met u de mogelijkheden.

Bedankt voor uw bericht.

Copyright © 2025 KennisBeeld - Alle rechten voorbehouden - KvK: 91075238  btw-id: NL004868257B78

bottom of page